I gårkveld hadde jeg en av mine "Gode opplevelser".... Jeg var med på en fantastisk artig fest på Skaret!
Jeg er så heldig at jeg har en jobb, hvor jeg får være med som personale på utrolig mange artige ting. Og i gårkveld var det årets etterjuls-fest.
Det er så utrolig artig å se hvor fornøyd og glad alle er! Dette var en årlig fest for mennesker med psykisk og fysisk utviklingshemming, her i distriktet. Tre kommuner har slått seg sammen og får maksimalt ut av det! Jeg er sååå begeistret!
Festdeltagerne selv står for underholdningen. Ingen hemninger når det gjelder å synge i mikrofonen eller fortelle vitser, - hvor ikke alltid alle detaljer er med...pga at en selv ikke forstår vitsen,... men det gjør INGEN TING!!!- det viktigste er å underholde hverandre, og ha det gøy!
Og gøy var det,- du store min! Veldig god mat, med alt som skal til på et julebord, med både varm og kald mat. Flott arrangert ! Nydelig dekkede bord, og alt som skal til for å gjøre det hyggelig!
Odd Arne Halås og Konrad Nerland med sine to trekkspill, pluss masse annet utstyr, stod for den musikalske biten,- hvor de gjør en imponerende jobb med å akkompagnere de forskjellige aktørene. Det er ikke like enkelt alltid,...når solisten starter litt før musikken, og er kommet langt ut i første verset før musikerne greier å komme "innpå"...hahaha, - men du verden så artig!
Heldigvis finnes det ildsjeler blant foreldrene,og de gjør at alt blir trygt og godt for alle. De utviklingshemmede er en gruppe som begeistrer folk, fordi de er så naturlig spontane,....det spiller ingen rolle om en ikke akkurat synger "rent"...det er IKKE det som er det viktigste her i livet, det viktigste er å få SYNGE!!
Dansen til slutt var også et herlig syn,- selv om jeg har sett det mange ganger før, - ingen ting er umulig! Med rullestol er det ikke alltid like enkelt, men alle gjør så godt de kan, og føyer seg etter hverandre... Og om noen snubler og faller på dansegolvet så er det ikke fordi de er "ruset" på alkohol, men på glede og begeistring!!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Blir veldig glad om jeg får en kommentar!