fredag 9. april 2010

Hageby - hus!

I påska fikk vi et "nytt" lite hus til plassen nede ved sjøen!  Nemæ sjynå!  
Min bror og hans kone har gode naboer, - som har bygget på huset sitt, og syntes det lille huset stod i veien!
Dermed fikk de huset!
Da spurte Tom, min bror, - om det var ok at huset ble satt på plassen "min", nede ved sjøen..... 
Og selvfølgelig var det ok!
Dette blir nok et "samarbeids-prosjekt" hvor jeg regner med at jeg får litt frie hender til å male, innrede,møblere, pynte i rundt osv....   Og som alle i familien kan bruke! 
Jeg gleder meg til å komme i gang!
 Vi måtte leie en stor kran-bil til å flytte det, men det var en grei sak!
 Midlertidig plassert,.... og så snart vi blir en liten "gjeng" skal vi jekke det opp, vatre...og få det "rett"!
Lage en liten murkant under osv...

 Det må skrapes og males, skifte ut noen veggbord som er skadet osv...
Jeg har lyst til å male det kvitt... med "syden-blåe" sjalusier...men får høre hva de andre syns!
Har kjøpt svart plastdekke til skråningen nedenfor, så jeg "klør i fingrene" etter å komme i gang!!
Vi har en masse kvite steiner som kan plasseres oppå, og så blir det "kryp-planter" i alle farger,...tror jeg...
Planen er ihvertfall det!
 K-r-e-m-t.....    Jeg skulle brenne litt tørt gress i skråninga, en dag i påska,...men det skulle jeg ikke ha gjort, - for det holdt på å ta fyr i hytta...så jeg fikk meg en skrekk-opplevelse!
Her blir det ikke tent på et strå mer, før hageslangen er påmontert og oppskrudd!!
Her blir det også ny trapp!!

Men det er veldig fristende å fyre opp, når en ser så my tørt gress!

Nå er vannslangen på plass, og "vår - jobben" kan begynne!

Gleder meg veldig til å begynne, og nyte sommeren her!


1 kommentar:

  1. Ja mal det hvitt! Både utenpå og inni :)
    Tenk så nydelig det blir med den rosa benken utenfor da!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!