mandag 19. november 2012

Bringebærkake med Stevia

Bunn: 200 gr. mandler        
           6 dadler
           3 egg

Mal mandlene sammen med dadlene, pisk eggene kraftig og rør inn i mandelmassen.
Stekes på 175 gr. i 15 min.

Fyll: 300 gr. bringebær
12 pl. gelatin
3-4 dl. kesam
3-4 dl. youghurt naturell
4 måleskjeer Steviosa-pulver (obs.fra Soma)
1 ts. vaniljesukker

Legg gelatinplatene i kaldt vann til de mykner, mos bærene.
Varm opp bærmassen og tilsett gelatinplatene.
Bland sammen resten av ingrediensene og ha det i bærmassen.

Denne oppskriften fant jeg i N.U. nr.45, men jeg har nok endret litt på den...
Syns kaken ble litt sur, - så for dere som tåler litt sukker....så vil jeg anbefale å ha i litt av det.
(Husk Steviosa kan være forskjellig i styrke, etter hvilken produsent det er fra.
Anbefaler å smake deg frem ...)

Ellers er kaken frisk og smakfull!

3 kommentarer:

  1. Hallo Inger Grethe
    Uhm, den lagkage ser lækker ud.
    Tak for opskriften - og tak for kommentaren på min blog.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  2. Denne kaken så god ut! Takk for oppskriften!

    Så koselig det var på Håholmen! Her kunne jeg tenkt meg. nydelig håndarbeider du gjør også.

    Du har all grunn til å være stolt av deg selv når det gjelder vekten!! Så flott du er!

    Ønsker deg og dine en fortsatt fin kveld!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  3. Nam! Denne vil jeg nok prøve, ser direkte fristende ut - takk for oppskrift.

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!