Håholmen er et tidligere fiskevær som nå er et populært reiselivsmål
med 100
overnattingsplasser,
restaurant, kro og museum. Kurs, konferanser,
selskap og julebord hele året.
Og ligger ved Atlanterhavsvegen i Averøy kommune.
Jeg er så heldig å ha verdens beste kollegaer,
- og på jobben har vi "vinlotteri" som finansierer slike koselige turer!
Tre retters middag...
Portvinsgravet lammefilet, med tyttebærrømme, frisk salat, småtomater og flatbrød fra Verma!
Ovnsbakt kveite fra Averøy, med spinat, ribbetopping, sitron-smørsaus og bakte småpoteter!
Champagnemousse med smak av lime...
Nyyydelig mat!
"Consulatet", - her bodde vi, akkurat som sist vi var her.
Her titter jeg gjennom vinduet og inn i et av husene som leies ut...
Og alle husene er forskjellig ...
Koselig hage utenfor et av husene.
Vi hadde en helt uforglemmelig kveld her ute i havgapet, med mye morro og god drikke til maten....
Det tar bare 4-5 minutter med båt over igjen til fastlandet!
Håholmen har vært et fiskevær med
tradisjoner for klippfisk helt siden 1700-tallet. I 1989 overtok Kari
og Ragnar Thorseth, og bygde opp Håholmen til et sted for kurs,
konferanser, julebord, selskap - og i sommersesongen; et strålende
sted for turister!
I dag er det 28 gamle og nye bygninger
på Håholmen, og alt bærer preg av kvalitet og respekt for kystens
byggestil. Nå eies og drives Håholmen av Classic Norway.
Plassen kan anbefales på det sterkeste....
Koselig betjening, god mat og en helt spesiell atmosfære
med storhavet rett utenfor!




Sååå gøy med fest der ute :)
SvarSlettJeg og mannen var der i sommer - å FOR en plass -
bare helt skjønt der ute i havgapet !
Masse flotte bilder du viser derifra - fikk lyst å dra tilbake med en gang !
Maten så jo himmelsk go ut da !
Ha en flott søndag !
Klem Anita
Så FANTASTISK! Takk for titten og for tipset - skulle jeg være på de kanter, så vet iallefall jeg nå at turen skal legges innom der.
SvarSlettHej Inger Grethe
SvarSlettFlotte billeder du viser fra Håholmen - det må have været en dejlig oplevelse.
Ønsker dig en god dag / god ny uge:)
Knus Hanne Bente