torsdag 10. mars 2011

VINTER-FERIE PÅ BJORLI

Trollveggen!

Trolltindene!
Ti mil hjemmefra ligger Bjorli. 
Etter et par timers kjøring opp gjennom Romsdalen,
er jeg framme!
Min eldste datter og hennes familie reiste dagen før.
De er så heldige at de har tilgang på "firma-hytter"....
som er et veldig flott alternativ til egen hytte!

Og her på Bjorli er de ofte!



I dag har pappaèn bursdag,...
og denne gangen blir det feiret med sjokoladekake!!


Gratis adgang til svømmehallen,
som ligger i tilknytning til leilighetsanlegget.


Det er første gangen minstemann er med i bassenget,
så han var litt utrygg stakkar,....
til å begynne med...


 
På tirsdag fikk vi besøk av min mellomste datter 
og barnebarnet mitt Noah...
de stakk innom ei lita stund for å hilse på oss....
før de satte kursen videre til Østlandet.


I badeanlegget er det også Trim-rom og Bowlinghall!



Her er vi i aktivitet, - vi damene...
Ja det er ikke hver dag jeg bruker ro-maskin,
så jeg kjente det faktisk i beina dagen etter! Hahaha...



VETLEGRENDA

- er ei lita gate helt i nærheten av skianlegget.
Nettopp bygget, og åpnet til sist jul !
Det er tatt utgangspungt i den gamle delen av Røros,- 
der underetasjen er et lite butikklokale,
og andre etasje er bolig!

Kjempekoselig!

Nå utenom sesongene er det åpent kun på lørdag og søndag,
så vi tuslet bare rundt og kikket inn gjennom vinduene..
Flere av leilighetene er også til leie,  
både korttids- og  langtidsleie!
Ligger på Finn




Adele er kjempeglad i å gå på ski!
Og siden foreldrene kun har alpin-utstyr,
gikk vi to....Adele og jeg , oss en skikkelig fin tur!

...og som seg "hør og bør" på en skitur, måtte vi ta spisepause...
Kvikk-lunch og appelsin er et "must"!!
Så til slalombakken!

Her er minstemann i slalombakken for første gang! 
To år gammel!

...men han greide ikke å gå for egen maskin...hehe
"Glatt" sa han....
Men denne frøkena har ikke det problemet!


"After-ski"...er det visst noe som heter....
Med kakao og vafler!

Mmmmmm....



Her vasker lillebror ansiktet til søster....  
Han syntes IKKE det var riktig at bare han, måtte vaske seg...




Kjempekoselig for meg å bli invitert med på slike turer!
Det setter jeg stor pris på...
Her har jeg passert Åndalsnes på veg hjem igjen,
og om dere ser nøye etter ...
så er det faktisk en seilbåt der,  ute på sjøen!


Får litt vårfornemmelse jeg nå.....

1 kommentar:

  1. Så koselig. Og for et anlegg! En plass hvor alle kan kose seg, det er bra. Jeg vet også at dette er en del av Norge jeg "har til gode", men anledningen kommer nok. God helg!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!