onsdag 2. mars 2011

Hagevandring hos Helen Fredholm!

 I 2007 var jeg så heldig å få komme til
Totenvika (Østre Toten) på Hagevandring!
 Helen Fredholm bor, sammen med mann og barn, i en gammel sveitservilla,
hun har arvet etter sin bestemor.
 Jeg var på tur med to av "Damene" jeg jobber hos,
- sammen med tre andre kollegaer.
Og vi var så heldige å få omvisning av en utrolig dyktig
og trivelig dame!
Og hun viser gjerne fram hagen sin,
bare hun får et lite hint først....

Her fra trappa ved inngangspartiet.

 
Meg i inngangen mot huset...
Utemøblene er laget av en lokal håndtverker,
fortalte hun.
Hennes mor bor også i et eget hus i tunet, på eiendommen.
Og hun er også glad i blomster!


De tre kollegaene mine var like begeistret som meg.....
Og Helen svarte villig vekk, på alle våre spørsmål!
En utrolig kreativ og flink dame! 
Ta en titt inn på Hjemmesiden og bloggen hennes!

Mye er forandret på de fire årene siden vi var der....
og jeg har veldig lyst til å ta turen igjen!

 Hun har en mann som elsker retrostilen og gamle flotte biler!
Kunne ikke dy meg,...hehe....måtte ta med et av de bildene også...



Ha en flott dag alle sammen!!


5 kommentarer:

  1. Tenk å ha et sånt flott hus og sånn nydelig hage!
    Wow!
    Men så ligger det nok mye arbeid der også;)
    Må være deilig å rusle der en fin dag...skjønner godt du vil tilbake!

    Dumt at plagene dine ikke vil gi seg:(
    KLEM;)

    SvarSlett
  2. Det er godt å mimre litt! Det var en hyggelig hagevandring!
    Men vi er langt fra der, i hvert fall hos oss. Her er storm og snøvær/sludd/regn. Det var varmegrader i går, nå er det kommet ned i minus igjen, såvidt. Stengte veier både i nord og i sør, så man kan jo si at vi er isolert... Strømmen blinket og var borte litt nettopp, så jeg er glad vi har vedfyring!

    SvarSlett
  3. Hei :) oii.. her var det mye fint.. så koselig det ser ut .. skjønner godt at du vill dit igjen på besøk.

    Oii som jeg gleder meg på sommer.. selv om det har vært mildt vær her de siste dagene er det nå ei stund til sommeren da..

    Hvordan går det med deg ellers ?

    ha en fin kveld :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg.
    For et nydelig hus og vakker hage. Flotte bilder. Kan godt skjønne at du vil tilbake dit. Selv om det snør her i dag, så er våren endelig på vei. Da blir det mulighet for å nye slike hager igjen. Ha en flott dag!

    SvarSlett
  5. Så vakkert! Og de må være ildsjeler, for slikt gjør seg ikke av seg selv. Vi hadde planer om å bruke tid på Toten sist sommer, men det bøttet ned i slike mengder at jeg tenkte at det får vente til en gang værgudene er i bedre humør!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!