lørdag 1. mai 2010

Ute i hagen, 1. mai !

En liten knipserunde i hagen i dag!
Kusymre eller Aurikkel som den også kalles, er en av de første ville blomstene som stikker hodet opp av jorden, om våren, her i distriktet!
Akkurat denne planten står i min hage, men som sagt, den vokser vilt her!  Det er nok en primula-variant, og lukter helt nydelig....   Duften av denne er gode barndomsminner.  Da jeg var liten jente laget vi store buketter av bare blomster, - og så satte vi de store grønne bladene rundt, som pynt!

 
Forglemmegei er også en av de første i min hage. En veldig søt plante, som sprer seg villig!
Og ikke å forglemme, Hvitveisen!  En delig følelse av vår, når den spretter ut....

De tre største bildene har jeg tatt i dag!

1 kommentar:

  1. Hei... så flotte blomster du har i hagen din da..

    Ikke akkurat noe vårfølelse i dag da.. snøen ligg nedi fjellet og de er nø i lufta.... men det blir vell igjen.

    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!