søndag 16. mai 2010

17 mai, er vi så glad i.....


Et lite tilbakeblikk ......  Her er et bilde fra i fjor, - hvor Mikael har fått plass på "søster Adele"sitt fang!
  I år skal vi ha familieselskap etter Barnetoget og aktivitetene på skolen. 
Jeg kommer til å "fare som en skyttel" i morra, - .... først er det barnetoget i nabobygda der det ene barnebarnet mitt Noah  går, - så er det tilbake til hjembygda for å se et annet barnebarn, Adele, og ei tantejente, - Kelly  gå i barnehagetoget.Og tantejenta Nina, som går i 1.klasse!
Litt senere på dagen blir det tilbake til nabobygda der Maiken , minstejenta mi skal være med i Russetoget!
Men jeg har fri fra jobben i år, så det skal gå bra!!


Jaja.... får håpe den fortsatt går i morra......



Familien`s Bunader!
Julia i Jente-Kystdrakta! Som jeg broderte til Maiken for 10-12 år siden.
Marielle i Romsdalsbunaden som hun fikk til sin konfirmasjon.
Og Maiken i Lundebydrakta (Fra Oppland/Hedmark), som hun fikk til sin konfirmasjon.
Annett og Yvonne, mine to eldste - har også Romsdalsbunader! (Fikk også til sine konfirmasjoner)

Og så fikk jeg lyst til å vise dere "Bunaden" jeg sydde til Maiken da hun var 6-7 år!  Her er det Julia som har den....   Den har vært utrolig populær, - og alle jentene har brukt den! Til og med Tantejenta mi i Bergen!


Jeg vil ønske alle jeg kjenner, familie og venner en flott 17 mai!!!

4 kommentarer:

  1. Hei :)

    Gratulerer med dagen .

    Våkna opp til en meget grå dag her på visnes da, men det kan nå forandre seg en del enda da.

    Oii litt av et tempo du har foran deg, men slik er det vell.. man må følge med barnebarna og slekt ellers. Hører med de. Koselig da.

    Her får vi en velidg rolig dag i dag, skal ut å se på toget på Eide, og muligens en tur innover te ELnesvågen på ettermiddag.. vi får se været.

    Litt uvant i år, da Marie ikke skal spille i korpset... det har ho gjort hvert år siden ho var 6 så man kan godt si at det egentlig er litt rart. Men slik er det. Årene går og dette året har det vært andre ting som har opptatt henne mere.

    Flotte bilder her på bloggen din.

    Marie er også russ i år, men ho har tatt det veldig med ro da, drikker ikke og fester svært lite ho, så da har også russetiden vært veldig rolig, litt ute har ho nå vært da. Men ikke i natt... men stod opp tidlig i dag, venter på at bilen skal hente henne og så skal ho på 17 mai frokost og være med litt rundt omkring i dag.

    Kos deg i dag :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen i nydelige bunader!

    SvarSlett
  3. Anna snakker fortsatt om den bondebunaden... Og i dag sa ho at den kystdrakta har hun lyst å ha til konfirmasjonen sin :) Tar du på deg oppdrag tro...?

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentarene! Ja nå er jeg tilbake, og hverdagen har startet igjen!
    Å nei Sissel, tørr ikke å ta på meg å brodere voksendrakta til Kystdrakta nei. Det blir for avansert ja! Men koselig at ho syns den er fin!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!