mandag 10. mai 2010

Eføyen min!

I helga reiv jeg ned  Eføyen min!  Jeg er egentlig litt lei meg for det, - for den var så utrolig fin...  Men jeg må male huset i sommer, og da må den vekk uansett... så det var like godt å "hoppe i det, som å krype i det"! Disse bildene er fra forrige sommer,(ikke sist) og nå var den så stor at den hadde begynt å krype inn på loftet, under taket...og det var ikke så bra....
Veit ikke helt hva jeg skal gjøre med den, for rota står jo igjen. Den var ganske voldsom med disse "sugekoppene" sine, så den snek seg inn mellom fjølene i bordkledningen og laget stygge spor etter seg.  
Kansje jeg skal flytte den bort til et stort tre, så den kan klatre i det.... Er det noen som har noen ideer, så kom med de!
Men som sagt, - den var veldig fin med utrolig blanke blad!




Jeg kjøpte en Rakettblomst for 10 år siden, som bare har stått og "sturet"....helt til i fjor sommer! Da oppdaget jeg plutselig en dag at den stod ferdig til å blomstre for første gang!  Jeg ble kjempeglad!  ....men det var nok ikke bare jeg som hadde oppdaget den.....for dagen etter hadde en snegle m/hus, spist stilken rett under blomsten nesten av, - og dermed såg den slik ut!!  Makan til frekking!!!!



Men nå gleder jeg meg til denne blomstrer!

1 kommentar:

  1. Hei :) for en flott eføy du har .. men hehe de er voldsom til å vokse og vokser seg inn under bordkledningen og inn... så jeg skjønner viss du vill fjerne den...

    Fine bilder:)

    Ha en fin mandagskveld :)

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!