Ny tur er bestilt, men ikke før i mars....
Alsancak ved Kyrenia
Escape beach
Gammelt bilde fra anlegget hvor vi har leiligheten.
Før beplantning....

I desember borret de etter vann.... uten å finne noe....desverre.
De må nok lengre nedover...
Til venstre før vi kommer til Kyrenia
"Den rolige og vakre landsbyen Bellapais ligger i Kyrenia fjellkjeden, fire mil fra Nord-Kypros 'kysten. Med
fantastisk utsikt, små gater og gamle bygninger rundt hvert hjørne, har
landsbyen endret seg lite siden den ble udødeliggjort av Lawrence
Durrell i 1950. Forfatterens
"Bitter Lemons of Cyprus". Chronicles sin tid på Kypros og hans eventyr, å
kjøpe et hjem i Bellapais, i nærheten av Bellapais Abbey. Mens
klosteret er absolutt en "must see" for besøkende til Bellapais, det er
mye mer her, inkludert gamle korsfarer stier som går på kryss og tvers i
fjellet - for ikke å nevne et utmerket utvalg av Nord-Kypros
Restauranter og tavernaer!"
(Fra google)
Gleder meg stort til å reise sammen med to av mine tre søstrer!
Den ene av de to, har ikke vært der før...
Syv uker går heldigvis fort, - og da rekker sola å varme litt mere opp til vi kommer! :)




Det blir kos :)
SvarSlettHej Inger Grethe - det ser hyggeligt ud.
SvarSlettDejligt at have noget at glæde sig til. Ønsker dig en god week-end:) Knus Hanne Bente
Så hærlig! Du har virkelig noe å se frem til :)
SvarSlettSå artig med søstertur til sol og varme, og så herlige bilder. Her venter vi på solas tilbakekomst, det vil bli en gledens dag. Så får vi se hva året vil by på av reisevirksomhet, akkurat nå vurderer min yngste søster og jeg en storbytur i mai - det kan bli skøy.
SvarSlettDet hørtes herlig ut!! Så koselig det er der! Skulle gjerne reist dit. Her er det 10 kalde grader i dag og da jeg gikk rundt vannet på 1 mil var øyenvippene hvite:-)
SvarSlettSkjønne gardiner fra Helen F. Skjønner godt du gleder deg. Tenk å få oppleve hennes hage....
ha en god dag!
Klem fra Hjørdis
Det høres deilig ut med en tur sydover i mars! For en del år siden var ett av mine ønsker en leilighet i syden. Nå vet jeg ikke lenger .... jeg synes det er fint å oppleve nye land og steder hvor jeg ikke har vært før. Er spent på om det blir en storbytur i år .... Ha en riktig god helg!
SvarSlett