søndag 27. januar 2013

Korfest på Averøya

I januar 2011 tok Eide og Hustad felleskor initiativet til en korfest for fire kor, her i distriktet.
Dette har nå blitt tradisjon, - for året etter ble det fest på Averøya,
 hvor TARRAKARRAIN   , stod for arrangementet.

Og i gårkveld var det QUERNES  MANDSSANGERFORENING  sin tur til å lage fest!

Her har begge mannskorene slått seg sammen,
 og de sang så taket nesten løftet seg!
 En kjempetrivelig fest, med god mat og drikke.....
Og masse sang og musikk!



Neste år er det vår tur!
 Gule Blandakor!


Men i mellomtiden skal vi arrangere Sangerstevne på Bjørnsund!

Øygruppa ytterst mot storhavet på Romsdalskysten!

Bjørnsund er et fraflyttet fiskevær med idyllisk atmosfære.
 Omkring 1900 bodde det 5-600 mennesker her.
 Husene som "klorer" seg fast til holmer og skjær er restaurert og tatt i bruk som ferieboliger. Populært leirskolested.

Bildet er tatt fra innsiden av moloen som binder Nordre Bjørnsund,
Hammerøya og Moøya sammen.
Til Søre Bjørnsund må det brukes båt...

 Leirskolen som ligger her er nå bygget om,
 og den skal danne rammen om vårt sangerstevne i juni!

Og i det første store gule huset vi ser her, skal vårt kor få bo.
Gjestekorene blir fordelt utover i både småhus og leirskolen.


                      Isbjørnen er Bjørnsund`s landemerke!




Det er mye artig og sosialt i et kormedlemskap!
Her er bilder fra den siste, tradisjonelle Julefesten vår!

God mat hører med i enhver sammenheng.....

Utlodning hvor gevinstene er "gjemt" i like esker.....
 som etterhvert blir valgt av vinnerne!



Det er mye å glede seg til framover nå....
Og om en måneds tid begynner vi å se våren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!