lørdag 17. september 2011

Nydelig god Fiskekabaret !

Først legger vi i bunnen det vi vil ha der,
- tømmer så på lys aspic til det dekker.
Jeg laget dobbel porsjon.
Dette er nok en lokal variant av fiskekabareten.
Når aspicen er stiv tømmer vi selve kabareten i.
Til 1 porsjon bruker jeg : 
  • 1/3 l kremfløte - pisket til krem
  • 300gr. fisk - kokt og moset
  • 1 pk.majones
  • 100-150 gr. rensede reker
  • 2 pk Aspic-men bare halv mengde væske
  • salt og pepper etter smak
  • litt presset sitron
Ha den flytende, avkjølte aspic-blandingen i til slutt.
Settes i kjøleskap et par timer.
Serveres med loff. Veldig populær til koldbord o.l.

 Bare prøv! 
Håper det smaker!

4 kommentarer:

  1. Mmmm ser nydelig ut da! Tenker disse forsvinner fort når de kommer på bordet!

    SvarSlett
  2. Så koselig at du vil følge meg! Jeg takker for det!:-) Jeg la meg til hos deg også:-) Artig blogg! Aspic har min mor laget mange ganger med reker, fiskeboller og grønnsaksblanding. Det er ikke vanlig lenger, men den går unna hver gang den står på koldtbordet.
    Ønsker deg en fin søndag:-)

    SvarSlett
  3. Hej Inger Grethe.
    Uhm, ser lækkert ud.
    Ønsker dig en god søndag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  4. Hmmmm, og yammi, her kom det mye nostalgi, både mht kabareten og duken på siste bildet, mange koselige minner som dukket opp.

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!