I lengre tid har to delfiner oppholdt seg i ei lita bukt ved Atlanterhavsveien.
Og endelig skulle jeg også få se dem!
Kjempemorro!
Og mens vi stod og prøvde å fotografere delfinene,
kom et svanepar svømmende bort til oss!
De var så tamme og tillitsfulle, at jeg kunne ta på dem!
Veldig artig!
Atlanterhavsveien!
Veistrekningen i havet er kåret til
"Verdens vakreste bilreise" (The Guardian 2006)
og til "Århundrets byggverk" (2005)
Den ble også kåret til "Norges flotteste sykkeltur" (2010)
Åtte broer holder den 8274 meter lange veien sammen!
Som jeg har fortalt dere før, så har jeg en jobb hvor jeg har det veldig fritt,
og i dag ble det en liten "rundtur", sammen med to av brukerne og en arbeidskollega.
Veldig kjekt...
Så når vi hadde sett vel og lenge på både delfiner og svaner, tok vi turen videre...
Sveggesundet
Som jeg har fortalt dere før, så har jeg en jobb hvor jeg har det veldig fritt,
og i dag ble det en liten "rundtur", sammen med to av brukerne og en arbeidskollega.
Veldig kjekt...
Så når vi hadde sett vel og lenge på både delfiner og svaner, tok vi turen videre...
Sveggesundet
Kronborg marina, - her er det sjøhus både til salgs og til leie!
En utrolig idyllisk plass på Averøya,
helt i nærheten av tunnellen inn til Kristiansund.
Ha en fortreffelig kveld alle sammen og kos dere !
helt i nærheten av tunnellen inn til Kristiansund.
Ha en fortreffelig kveld alle sammen og kos dere !




Hej Inger Grethe.
SvarSlettVirkelig smukke billeder - sikke en natur.
Ha´en god søndag aften.
Knus Hanne Bente
Hei :) sliter litt med å legge inn kommentarer hoss enkelte av dere her inne på blogglandia.. men nå har jeg funnet en annen måte å gjøre det på.. så da får jeg det til hos alle igjen.. men har vært innom å lest hos deg men ikke lagt igjen spor etter meg.
SvarSlettSå kjekt at du fikk et glimt av delfinene da... jeg har også vært ute å sett på de flere ganger. et morsomt innslag syns jeg. Oii svanene var jammen med det tamme...gøy :)
Ser du har vært ute i Sveggen.. det er min barndomsbygd.. jeg er vokst opp like ved Kronborg Marina.. og før når jeg var lita jente så var dette et tørkeri der de drev med tørging av fisk.. huske godt det jeg.. plassen utenfor og under brygga var en fin lekeplass og like ved der som parkeringplassen er nå var det føritien en fin bakdeplass...
Mange gode miner fra denne plassen:)
Ha en fin mandag:)
Klem fra Evelyn