mandag 20. desember 2010

Jeg er så glad!



Etter en "flaksende" tur i ambulanseflyet kom jeg endelig til St. Olav`s Hospital i Trondheim.
Iskaldt i flyet....så jeg måtte sitte med boblejakka på, og et teppe rundt beina..
Jaja, men jeg kan ikke klage!
Fikk den beste sørvice en kan tenke seg.


Hadde med en erfaren sykepleier på flyet, så jeg følte meg helt trygg!
Det var også en annen pasient med, som hadde samme ærend.


*******

Hjertekateterisering - eller angiografi, kalles dette!
De gikk inn gjennom en pulsåre ved håndleddet, med et tynt kateter...opp til hjertet, - målte trykket og sprøytet inn kontrastvæske i venstre hjertekammer.
Samtidig såg de på  røntgenskjermer, hva som skjedde der inne.

Etter undersøkelsen la de på en trykkbandasje over innstikkstedet, 
som jeg hadde på i fire timer!!!
Måtte også holde sengen 1 time etterpå....
Uff å uff så stramt! Hånden min ble helt blå.....og hovnet veldig opp...

Måtte holdes høyt, og i fatle når jeg var oppe, for å unngå blødninger og mere hevelse.


Men det beste av alt, - jeg hadde ingen antydninger til avleiringer i årene!!!
Ingen angina.

Og jeg fikk den beste julegaven jeg noensinne har fått!!!
Snakk om positiv opplevelse!
Nå skal jeg utredes videre og starte med utprøving av en ny medisin for hjertebanken min...
Håper den hjelper!


Fikk så mange koselige ting mens jeg låg på sykehuset i Molde.
Låg der i en hel uke....
Mange som er glad i meg...
Bamse med "Mamma" på,... rødt hjerte,...kakeboks med hjemmelagede julekaker, et koselig kort fra Adele..(barnebarnet på 6)
Blomster med fire røde lys,-  blad og bøker,....
ja "det stod ikke på"!

Nydelig utsikt fra sykehusvinduet i Molde....
Bildet er tatt den dagen jeg reiste til Trondheim.
Dagen før var det snøstorm....

   Uten sammenligning forøvrig, - 
....men her er utsikten fra rommet mitt på St.Olav.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Tusen takk til alle som har hjulpet meg,...
Vi trenger både  lokalsykehus og store moderne universitets-sykehus!



2 kommentarer:

  1. Å jipi jippi jippi!
    NÅ ble jeg også glad!
    Ja dette var den beste julegaven noen kan få:)
    Men du har jammen hatt en tøff tid! Da er det godt å ha mange rundt seg som bryr seg.
    Håper du får medisiner for problemet ditt, og at du får en fin tid fremover! Det fortjener du!

    Flotte bilder og flott innlegg!
    STOR klem fra Turid, som har tenkt mye på deg!
    PS. Enig med deg, vi trenger ALLE sykehusene!

    SvarSlett
  2. Flott beskrivelse av at vi trenger flere slags sykehus!
    Du var heldig, håper de finner ut hva du egentlig trenger!
    Ha ei fin førjulstid og ei rolig jul!
    Klem!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!