mandag 6. desember 2010

Lysmesse og 2.søndag i advent.

Jeg er så heldig at jeg er mormor til konfirmant i år, - for andre gang!
Og i går var det Lysmesse i kirka.
Julia!
Det er så utrolig koselig i kirka, ved slike anledninger....
Et lite ungdomskor sang....og selv om de var bare seks jenter,
så sang de helt fantastisk!   Kjempefint!
De sang moderne sanger ...bl.a. "The man in the mirror" 
(Michael Jackson-låt) og julesanger.
Det er veldig viktig, syns jeg, - at kirka følger med i tiden..
og her hos oss gjør de faktisk det!
Hurra!

Så har jeg hatt besøk av to små karer..i helga...
Den ene på overnatting..

De fant julepynten jeg har tatt ned fra loftet....
og drog  et lite plastjuletre inn på stua
.....og var kjempestolt av hva de hadde funnet!!! Hahaha
Så var det nissefamilien...og du store min, som de to styra!
Jaja ..."førjula" er jo ei spennende tid ~~
 2.søndag i advent.

Fant ei veldig enkel oppskrift på ei papirstjerne....
Søt...
Adventrose!

^^^^^^^^^^^^^^ 
Ønsker alle en fin uke!
Klem...

4 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin helg med både lysmesse og besøk av barnebarn:) Koselig!
    Så fin papirstrjerne!

    vi har for det meste jobbet:( Men var i et koselig besøk i går ettermiddag, så i dag får vi tenne to lys her hjemme;)

    Klem fra Turid:)

    SvarSlett
  2. Hei :) ser ut som du hadde en kjempe koselig helg både med besøk av noen prinser og lysmesse.

    Disse Lysmessene er alltid koselig syns jeg... mye folk og stor stemning i kirka da.. koselig :)

    Ha ei flott førjulsuke i snø kavet.

    klem fra Evelyn

    SvarSlett
  3. Hei. Takk for koselig kommentar!
    Japp nå har jeg fått Stevia! Men har ikke prøvd det ennå... Er litt usikker på mengden. Kan det stemme at 1 ts tilsvarer 500g sukker? Har du prøvd det?
    Ja du må ta deg en tur til Bergen. Så kan vi lage et lit bloggtreff. Sønnen vår bor i fyllingsdalen;)
    Klem fra Turid;)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelig melding hos meg. Ja, jeg blir litt overveldet av alle juleinnleggene blant interiørbloggerne for tiden og synes det er veldig viktig å promotere de som jobber for at de vanskeligstilte skal ha en bedre jul. Og da satte jeg veldig pris på kommentaren din, jeg blir så glad når folk bryr seg :)
    Ha en fortsatt flott adventstid!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!