Nei å nei som jeg koser meg nå.
Ute snør det tett,
......jeg har fyrt i ovnen og tent talgelys både inne og ute!
Slik såg det ut tidligere i dag, da jeg gikk meg en tur!
Jeg liker at det snør, regner,blåser og fyker rundt meg....
..da kan jeg godt finne på å gå ut!
I dag kledde jeg skikkelig på meg og gikk ut i den verste "elingen" ...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Var på loftet en dag, og fant "settekassa" mi som jeg kjøpte for 30 år siden!
Det er nok en skuffe fra et trykkeri, hvor bokstavene ble oppbevart.
Den var temmelig full av trykksverte den gangen jeg kjøpte den....
Jeg veit ikke om slikt finns i handel nå,
men de var i hvertfall veldig populær den gangen !
- så hun hentet esken med alle Kinderegg-figurene m.m.
Og i mangel av andre ting kan det bare være slik,
så bytter jeg ut litt etterhvert...tenker jeg
Hun hadde jo en storjobb med å finne de som passet....
~Har endelig fått ramme på maleriet jeg fikk av Julia til jul,
for snart to år siden...
Jeg har hatt det stående framme, - men nå fikk jeg det endelig opp på veggen!
Hun har malt det selv, og jeg tror det symboliserer hennes kjærlighet til meg....
Og jeg er også veldig glad i henne!
~ Fant en veldig søt engel som lyser, på Nille.
(Tre bittesmå batterier under.)
Jeg tengte med en gang at denne passer veldig godt på gravstedet til min far,
nå i høstmørket.
Men regn og snø hadde nok trengt inn og effektivt satt en stopper for lyset....
Skal sette den på grava til den 6 desember, - da er det to år siden Pappa døde...
*
Da er det tre uker igjen til 1.søndag i advent, og koret jeg synger i
starter med å øve på julesangene nå på torsdag!
Gleder meg!!!!











Hei :) så koselig med den settekassen da... hehe husker jeg hadde ei slik selv jeg for mange år siden.. så morro at ho fant på å sette kinderfigurer inni den da... dette har ho brukt tid på..
SvarSlettOii den engelen var fin.. så på den en dag jeg var innom NIlle jeg også.. masse fint i adventspynt der inne nå.
Så fint et maleri... morsomt å ha og ta vare på slike ting en får hos barnebarna.
Nå er det jammen med det blitt mandag igjen.. klart og fint vær i dag da.. jeg var også ute å gikk en tur i går.. selv om det snødde og blåste... har man gode klær så går det bra.
Nå må jeg stikke på jobb... ha en flott dag :):)
klem fra Evelyn
Et koselig innlegg!
SvarSlettJa det er vakkert med snø ute. Blir så lyst og fint! Så får man heller kle seg etter været, eller kose seg innomhus:)
Settekasse, JA det har jeg også liggende et sted. Barnebarnet leker av og til med alle småtingene:) Hmm, kanskje det må komme frem igjen... Din var jo kjempeflott!
Ha en fin dag!
Klem fra Turid:)
Så koselige bilder! Snø her også- syns det er kjempekoselig- så lenge jeg kan sitte inne og ha det godt og varmt♥. Så skjønn den var den lille engelen som du skal sette på grava til pappa. Vi i koret er godt i gang med julesangene allerede- begynner å komme i stemning jeg nå!
SvarSlettklem
ps- sånn settekasse har jeg også... Har du ommøblert??
SvarSlettSå fin sia di har blitt da, er jo helt annerledes jo mainn!!! Nydelige snøbilder, det ser bare såååå koselig ut. Skulle ønske jeg kunne gå inn på de småbildene du har på høyre side og se litt større bilder, men det går ikke... eller?
SvarSlett