Jeg er så heldig at jeg har en jobb hvor jeg får bli med på veldig mye forskjellig, - bl.a.turer.
Denne dagen er det Cruise på Eikesdalsvatnet, med grilling og masse god mat!
Det er 4.gangen jeg er med,- men syns det er like facinerende hver gang...
Været var ikke av det beste denne dagen, (21 juli )men vi koset oss likevel.
Mardalsfossen er Nord-Europas høyeste fossefall, og den er nr.4 på verdensbasis!
Den totale fallhøyden er 655 meter, og den blir "sluppet løs" fra 20 juni til 20 august, hvert år!
Dette er et bilde jeg har funnet på nettet....siden det var dårlig sikt denne dagen....og vanskelig å få et skikkelig bilde.
Dette bildet ble tatt for et par år siden, men er like aktuelt.... siden det var de samme personene som grillet ombord i år også! Delikat og god mat, som alle setter stor pris på!
MF. MARDØLA , - som fraktet biler og passasjerer over fra 1974 til 1990, da veien kom. Og etter det ble den ombygt til Cruise-ferge.
Ei lita grend på andre siden, i forhold til Øverås. Her ligger ferga som ble brukt fram til 1974. Den tok 4 biler, og kjørte i trafikk fra Øverås til Eikesdalen, helt til den nye ferga kom.
Veien ble åpnet høsten 1990!
Hoemsbu - turistforeningshytte, som ligger ved Eikesdalsvannet!
Eikesdalsvtnet er 18 km langt, og 155 m dypt!
Et facinerede syn, --- ja....en utrolig flott natur vi omgir oss med!
Jeg syns jeg er så heldig som får lov til å oppleve slike koselige ting!
Jeg syns jeg er så heldig som får lov til å oppleve slike koselige ting!









Ja, du er heldig som bor i slike omgivelser!
SvarSlettOg spesielt de to første bildene var kjempegode og nydelige. Jeg ble nesten rørt av dem!