mandag 19. juli 2010

Fotomontasje...

I kveld har jeg lekt meg litt med fotomontasje!  Jeg syns det er så mange flinke bloggere, som lager nydelige kunstverk av bildene sine. Jeg aner jo ikke hva slags redigeringsprogram de bruker, - og som jeg har lagt merke til...... noen svarer ikke på det heller....om de får spørsmål om det....  Jaja, de om det!
Jeg prøver meg frem med det jeg har,...   Det er i alle fall morro å drive med det!




Jeg ser at det er ganske "effektfullt" med hvite kanter rundt hvert bilde....

Her har jeg laget en skygge bak....på de to siste her.

3 kommentarer:

  1. Jeg bruker Picasa. Lastes ned gratis! Er storfornøyd med det. I tillegg fulgte det med et fotoredigeringsprogram på scanneren og det bruker jeg til å "rive" kanter rundt bildene med.

    SvarSlett
  2. Hei:) så flotte bilde du har lagt ut her så fin de ble montasjene..

    Ja jeg har også spurt litt rundt omkring om dette.. ikke alltid jeg får svar... men snapper nå opp ett eller annet tipset ved å lese...

    Jeg bruke nå photoscape jeg da.. det laster jeg ned gratis i fra nettet.. der kan jeg både redigere og montere og ornde bildene slik jeg vill . kansje det er det programmet du bruke også ? eller ? men jeg har ikke brukt det så mye til å redigere enda da. Mn jeg bruke det for å få større bilde.

    Jeg lagrer bildene mine på photibucet... men har også funnet ut at jeg kan laste de opp her dirkete på blogger og få de store likevell uten å gå om photbucet programmet. Laster nå opp mye bilder da og det tar nå lagringskapasitet.

    Fint inne hos deg:)

    Ha en fin dag :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg har picasa også, men syns ikke jeg får "dreisen" på det.... Så jeg bruker stort sett mitt "gamle" "Photofilter" .... Skal prøve Photoscape, Evelyn! Tusen takk for tipsene, i alle fall! Ha en fin dag, begge to!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!