Etter to utrolig flotte uker i Spanien`s land, er det vel på tide å fortelle litt om oppholdet!
Som alle sikkert skjønner, har vi vært på "Behandlingsreise"/ferie med to av våre "brukere"/klienter som vi jobber med.
To psykisk utviklingshemmede / multihandicappede damer, og fire ledsagere.
To av oss ledsagerne hadde ansvaret et døgn hver, mens de to andre da hadde "fri"....
Men i realiteten var vi på jobb hele døgnet og stort sett sammen alle seks,...
Med unntak av noen små turer til nærliggende byer, spaserturer, osv...
Veldig lett å trille rullestoler på slike veier....
Inne i hulen av et Morbærtre...
Vi trodde først det var Boysenbær.... men fikk etterhvert høre at det var Morbær!
Fra Spisesalen hvor vi spiste alle våre måltider...
Masse god underholdning om kveldene!!
Velkomstaften med spansk folkedans!
Et mannskor fra Oslo, som jeg desverre ikke husker navnet på.... dukket opp en formiddag.
Og denne kvelden var det allsang og Quiz.
Jan Groth - tidligere rockemusiker underholt den første fredagskvelden!
********
En allsidig mann,...
som var der sammen med sin kone og sønn.
Og som fortalte at det var han som hadde skrevet teksten til denne nydelige sangen
*****
Lørdagskveld .....
Og skikkelig flott dansemusikk fra et lokalt søskenpar, - Duo Constellacion,
som ofte opptrer på Solgården!
På søndag var vi på Gudstjeneste i Minnekirken ved Solgården,
hvor Sjømannspresten holdt prekenen.
En nydelig utsmykket kirke! Lys og lett....
''****''
Duo Intermezzo!
Nydelig sang av kjente musikalske pærler!
"Two Rustic Men" - en amerikaner og en hollender!
Denne kvelden svingte det skikkelig med både Countrymusikk
og mye annet!
Gamle amerikanske hits!
...og noen hadde veldig god utsikt til scenen og plassen forøvrig!
Què viva Espa`na!
Mars på terrassen til feiende musikk før vi går inn til middag, - avskjedskvelden.
Tapas og Paellà!
Og til slutt et forrykende Flamencoshow!
Fire unge, flotte lokale dansere,- som også opptrer ofte på Solgården!
*********
Vi var på Moteshow, salgsutstilling av smykker, Jazzkveld, "Hummer og Kanari",- det var Gjestenes aften og mye mer!
Skal lage et nytt innlegg om selve Solgården, turer m.m.



Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Blir veldig glad om jeg får en kommentar!