torsdag 13. juni 2013

Solgården på Costa Blanca

 To som har "frivakt"....

Flotte blomsterarrangement rundt omkring, - ja over alt!

 En kaktus som blomstrer, - helt nydelig!

 ******

 Albir!
En liten dagstur til Albir..



*******

På butikken til "Mamma Mia"......
Her får du kjøpt det meste!

  Fisken fikk bli med meg hjem...

En liten spasertur fra Solgården, finner vi denne særegne butikken!

*******
Litt kveldskos for oss som har fri....

*******
 Tur til Villajoyosa!
En hærlig bugnende altan!

 Litt "småsnask" i en interiørbutikk...



 En utrolig spesiell bebyggelse!!

 (Bildet har jeg tatt, men teksten under fant jeg på en nettside)

Villajoyosa – en av de få ekte spanske byene langs med Costa Blancas kyst. Med sine fargerike husfasader skiller den seg ut i forhold til de andre byene og du vil aldri glemme den. Hvis du vandrer rundt i gamlebyen vil du oppleve noe meget spesielt – de små, smale smugene uten trafikk, husene i utrolige farger, spanske barn som leker i gaten, de gamle damene som passer dem fra en stol i skyggen, ingen butikker... Hvis du går der på kvelden kan du til og med være så heldig at du får se sigøynerne synge og danse i gatene.  


 *******************
 GUADALEST
   Her er Spanias tredje største turistmål !

En nydelig gammel maurisk by på toppen av et fjell!

Her bor det ca. 200 innbyggere




Trange små gater...
 
Små fortausrestauranter...

 Artige butikker...


Veldig artig å ha opplevd dette stedet!

***********
Så fartet vi videre!  Denne dagen til Benidorm....

 Sandkunst på stranda!



 **************

 Tilbake på Solgården....
Vi bodde i det huset som Wenche Foss la ned grunnsteinen til, for 10 år siden.
Store, praktiske rom med store bad, uten dørstokker...hvor vi kan kjøre rullestoler og personløftere inn på!



Digre kaktuser i full blomst!


 Tegning av området som tilhører Solgården

Veldig rent og pent over alt....
I det hele tatt..... et nydelig fint anlegg, hvor ALT er veldig godt tilrettelagt!
Vi ble møtt på flyplassen av folk som tok seg av alt det praktiske.
Rullesolene ble kjørt til flytrappa, 
alle som trengte hjelp til forflytning ble båret i spesialstoler og satt i stolene. 
All bagasje ble hentet ut av flyet, fraktet til Solgården og levert på rommet!!

En uforglemmelig tur!

1 kommentar:

  1. Du verden!
    Litt av en tur, fullpakket med opplevelser!
    Klem!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!