onsdag 25. juli 2012

Oppryddning etter stormene Berit og Dagmar.

Dusinvis med gruslass ble kjørt på og planert utover veien!

 ....traktorer og gravemaskiner i full aksjon!

 
 ...Og Noah er som guttunger flest, - har lyst til å prøve å kjøre gravemaskin!
Kjempestolt gutt sammen med "gammelonkelen" sin.

Spennende for en guttunge dette her...

Bildet er tatt rett etter den siste stormen...
 Det har vært masse jobb med hendene før maskinene kom!


Den lille båten som ungene fikk av Bestefar/Oldefar før han døde,
 er nå så ødelagt at det var bare å kjøre den bort for godt....

Det som nå gjenstår,
 er å få plassert masse store kampesteiner langs sjøsiden her,
 - for å forhindre at det samme skjer ved neste storm!

Da håper vi at det holder!


4 kommentarer:

  1. Det er utrolig hva slike "rabiate damer" kan gjøre av skade på sin vei igjennom landet! Trist med det som ikke lar seg ordne, og godt at dere har mot og krefter til å rydde i det resterende.
    Ellers: takk for trivelige kommentarer hos meg. Vi reiste nok mest på måfå - visste at vi skulle innom venner i Bratislava, samt at vi skulle feire en bursdag i Verona, som var det egentlige målet for turen. I tillegg visste vi når jeg skulle være tilbake for å rekke bryllupet til ei venninne. Vi hadde Interrailbilletter og ordnet resten etterhvert.
    Gjør du noensinne alvor av å se Nyksund, så gir du meg et vink - jeg setter på kaffekjelen :-)

    SvarSlett
  2. Hej Inger Grethe.
    Puha, sikke et oprydningsarbejde efter stormen.
    Håber at du har det godt.
    Jeg har "nedlagt" min blog " Vild med hverdagen" men hvis du har lyst til at se naturbiller m.m. kan du følge mig på min fotoblog adr. www.hbt.finus.dk.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  3. Det ble mye arbeid av uværet.
    Dere har vært flinke.

    Den planten min vokser som gress. Jeg kan sende deg en stikling som du bare setter i vann, så får den røtter på null komma null!
    Den kommer fra en plante som i sin tid kom fra Russland, fra en vennskapsbarnehage til vårt Oppvekstsenter der jeg jobbet.
    Send meg adresse, så får du en!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!