Vi er utrolig heldig som har en slik tilgang til havets delikatesse!
Men sesongen er kort, så det gjelder å utnytte den maksimalt.
Kvelden før var "De store gutta", Mads og Paul, sammen med
Nina, Kelly og pappa, ute og "plukket" krabbe!
Rykende fersk, i ordets rette forstand!
Til og med pus er med og koser seg!
Nå når vi har et så nydelig vær, er vi ofte her nede og spiser krabbe!
Mmmmm nyyyydelig!
Vi bruker selvfølgelig å ha "Krabbe-party" hjemme også, med loff,majones og alt annet "tilbehør",
men å sitte ved sjøen har jo en egen sjarm....
Her noen bilder jeg har "lånt" av min bror....
fra en kveld de var ute og hentet krabbe.
Det ble sein kveld, - og enda så ivrige småjentene var,
så endte det med at den ene sovnet på hjemveien... hahaha
Stakkar lita...bare 5 år.
men å sitte ved sjøen har jo en egen sjarm....
Her noen bilder jeg har "lånt" av min bror....
fra en kveld de var ute og hentet krabbe.
Det ble sein kveld, - og enda så ivrige småjentene var,
så endte det med at den ene sovnet på hjemveien... hahaha
Stakkar lita...bare 5 år.










Det må være artig å ha så mye krabbe rett utenfor!
SvarSlettOg alle deltar og koser seg!
Koselige bilder! Ja dere er jammen heldige som har denne plassen... Gleder meg til å komme hjem en tur i høstferien- men da er vel høststormene kommet...?
SvarSlettJa men høststormene har også sin sjarm! Da kan vi kle godt på oss, gå ut og "flyge i vinden"!
SvarSlettHEi :) ja vi er heldige som har slike plasser og muligheter rett utenfor stuedøra...
SvarSlettHærlige stunder og minner og ta vare på dette.
FIne bilde:)
Ha ei flott helg:):)
Klem
Hei!
SvarSlettSå koselig med en krabbefest i fjæra. Jeg er litt redd for krabber, så jeg aldri smakt en heller.Jeg synes dere er modige som tør å plukke dem. (Aner ikke hvorfor jeg har krabbefobi, synes kanskje de ser litt skumle ut?)Derfor er jeg spesielt imponert over 5-åringen som var med på krabbetur. Hun har tydeligvis ikke krabbefobi. Sovebildet av henne var veldig søtt. :)
Berit
Berit
Dette så helt herlig ut, helt nykokte krabber er jo fantastisk godt. Så heldige dere er som bor sånn til.
SvarSlettOgså glemte jeg selvfølgelig å si tusen takk for kommentar hos meg. Det er kjempegøy å få så flott tilbakemelding!
SvarSlettHa en supe mandag!
Så trivelig dette så ut, da. Her oppe er vi dårlige på å utnytte krabbene som matressurs. Shame on us!
SvarSlettTakk for trivelig kommentar hos meg.