lørdag 11. september 2010

Krabbekos i fjæra

  Vi er utrolig heldig som har en slik tilgang til havets delikatesse!
Men sesongen er kort, så det gjelder å utnytte den maksimalt.

Kvelden før var "De store gutta", Mads og Paul, sammen med
Nina, Kelly og pappa, ute og "plukket" krabbe!

Rykende fersk, i ordets rette forstand!
Til og med pus er med og koser seg!
Vi koker krabbene i en diger kjele i fjæresteinene, - og spiser etterhvert!
Nå når vi har et så nydelig vær, er vi ofte her nede og spiser krabbe!
Mmmmm nyyyydelig!

Vi bruker selvfølgelig å ha  "Krabbe-party" hjemme også, med loff,majones og alt annet "tilbehør",
men å sitte ved sjøen har jo en egen sjarm....

Her noen bilder jeg har "lånt" av min bror....
fra en kveld de var ute og hentet krabbe.
Det ble sein kveld, - og enda så ivrige småjentene var,
så endte det med at den ene sovnet  på hjemveien... hahaha 
Stakkar lita...bare 5 år.



8 kommentarer:

  1. Det må være artig å ha så mye krabbe rett utenfor!
    Og alle deltar og koser seg!

    SvarSlett
  2. Koselige bilder! Ja dere er jammen heldige som har denne plassen... Gleder meg til å komme hjem en tur i høstferien- men da er vel høststormene kommet...?

    SvarSlett
  3. Ja men høststormene har også sin sjarm! Da kan vi kle godt på oss, gå ut og "flyge i vinden"!

    SvarSlett
  4. HEi :) ja vi er heldige som har slike plasser og muligheter rett utenfor stuedøra...

    Hærlige stunder og minner og ta vare på dette.

    FIne bilde:)

    Ha ei flott helg:):)

    Klem

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så koselig med en krabbefest i fjæra. Jeg er litt redd for krabber, så jeg aldri smakt en heller.Jeg synes dere er modige som tør å plukke dem. (Aner ikke hvorfor jeg har krabbefobi, synes kanskje de ser litt skumle ut?)Derfor er jeg spesielt imponert over 5-åringen som var med på krabbetur. Hun har tydeligvis ikke krabbefobi. Sovebildet av henne var veldig søtt. :)
    Berit
    Berit

    SvarSlett
  6. Dette så helt herlig ut, helt nykokte krabber er jo fantastisk godt. Så heldige dere er som bor sånn til.

    SvarSlett
  7. Også glemte jeg selvfølgelig å si tusen takk for kommentar hos meg. Det er kjempegøy å få så flott tilbakemelding!

    Ha en supe mandag!

    SvarSlett
  8. Så trivelig dette så ut, da. Her oppe er vi dårlige på å utnytte krabbene som matressurs. Shame on us!
    Takk for trivelig kommentar hos meg.

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!