Nede ved sjøen står det to plommetrær,og nå er plommene endelig modne!
rundt oss, er forsinket i år.....etter den lange vinteren
og den seine våren.
av blitsen.
Rart at det skal bli SÅ forskjellig... men men.
Tinka, hunden til broren min (Labrador) tuslet i rundt meg,og spiste masse "nedfallsfrukt",...
så jeg lurer på hvoran det blir med magen hennes i kveld....hehe....spyttet i alle fall ut igjen steinene!
Skal prøve å få tid til å lage noe syltetøy i allefall, i løpet av helga....
*********
I fjor fikk jeg fire makreller av en fisker som kom roende forbi,
mens jeg dreiv å plukket plommene......
Skikkelig trivelig!
Sånn er det å bo på "bygda"...
I fjor laget jeg plommesyltetøy, plommelikør og hermetiske plommer...
Og "rubbel og bit" har blitt spist og drukket opp,
- så det er egentlig bare å sette i gang igjen!
...lurer bare på om tiden strekker til...
- til dessert!
*****************
vinteren. (Dette er bare en av "ladningene"....tror jeg rørte 30 kurver)
For ikke å snakke om i jula,....da moser jeg den rørte jordbæra
i foodprosessor, har oppi litt kokt vann, - og vips så er det saus til Riskremen!

Da er det bare Tyttebæra igjen, så har jeg det jeg trenger i fryseren!!
(Dette bildet er fra i fjor..)
Den pisker jeg skikkelig, med sukker,vaniljesukker og noen eggekviter......
Deilig på nystekte vafler!
Ungene liker veldig godt denne med vaniljesaus...... som en dessert!
Ligner nok på Trollkrem.
****************
Ha en fortsatt hyggelig kveld, - og en trivelig onsdag i morgen!







Åååå- jeg gleder meg til å smake på plommesyltetøy når jeg kommer hjem i høstferien! Og litt plommelikør til kaffen hadde heller ikke vært å forakte :)
SvarSlettVi har et lite epletre i hagen- i fjor kom det to epler og i år bugner det! Har sikkert tatt inn 40-50 epler! Nam nam- når de fikk stå noen dager inne ble de veldig søte og gode.
Ha en fin kveld- ser du har ommøblert bloggen din? Ble fin!
klem fra lillesøster
Ja hvordan gikk det egentlig med plommene iår, rakk du å lage syltetøy ... og likør?
SvarSlett