tirsdag 12. august 2014

Fjelltur med Maiken, Jørgen og Karin


 På veg opp fra Skrokkensetra overfor Mittet, til turisforeningshytta Måsvassbu.
Veldig tungt og bratt opp....
Min yngste datter Maiken,  kjæresten hennes,
 og søstra mi Karin er med på turen.
Tykk tåke da vi går opp.....

 Da er vi oppe,.... - og nå går det bortover!


 Frokost etter første natta.
I dag gikk vi en større og lengre tur i et nydelig vær!


 Fjellet til høyre for flaggstanga heter Klauva, og er 1512 m.o.h.

 Hit gikk vi!
Dette skaret ligger mellom Kjøvskartinden 1552 m.o.h. og Loftskartinden


Oppover og oppover, men ikke så bratt før mot slutten.

Dette er et fantastisk skue!
Det er nå fjerde gangen jeg er her oppe, 
og jeg blir like facinert hver gang jeg ser toppen av disse tindene!


Det er første gangen Maiken og Jørgen er med,
 men det blir nok ikke siste!



Glad ikke Lars Monsen er i nærheten....  :)

Da starter vi på nedturen!

 Her går både ungdommene og Karin fra meg.... 
Så opptatt av å ta bilder jeg.... 


Helt til venstre i bildet, skimter vi hytta...

 Hytta ligger 592 m.o.h.

Da er søndagen kommet, og vi må hjem igjen...
Ei kjempefin helg med flott vær og gode temperaturer,
 selv om det var litt tåke på fredags ettermiddag da vi gikk opp. (:)

3 kommentarer:

  1. Flott tur her!
    Takk for lang kommentar hos meg.
    Et godt tips mot katter i bedet: Fyll ei lita brusflaske nesten full med vann og legg den der du ikke vil at katta skal grave. Den vil ikke like plassen fordi det røres i vannet, og det glimterlys i det...
    Nattens dronning må du bare kutte ned der den er blitt for stor, og da skal du se at den snart lager knopper også! Avklippet setter du i vann, det får raskt røtter om stilken er tynn. Har du klipt tvers over et blad, må snittflata tørke et par døgn før du setter det i vann, og da kan det komme ut røtter hvor som helst! Lykke til, snart kan du gi vekk unge planter, du og! Ha det fint videre i sommer/ettersommer!

    SvarSlett
  2. Vakre bilder. Takk for at du deler.

    SvarSlett
  3. Den turen så bare helt fantastisk ut!! En deilig måte å trimme kroppen og nyte den flotte naturen! Jeg må se og få tatt meg en fjelltur selv, det er altfor mange år siden sist.

    Ha en fin torsdag!
    Klem Jorunn

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!