søndag 28. februar 2010

Jeg lengter etter våren!

Jeg er nå forferdelig lei vinteren.  Jeg er ikke vant til at snøen ligger så lenge, og at det er minusgrader over så lang tid, - så jeg er skikkelig lei dette nå...

Men som vi alle vet, er ikke været noe å gjøre ved!
Det er bare å ønske og håpe at det snart blir en endring...
I mellomtiden får vi prøve å "mane frem" litt vår-følelse!
...og hva er mere naturlig da, enn Primulaen??
Vårblomst nr.1 for meg i alle fall!
Den får meg i godt humør!


Noe annet som får meg i godt humør, - er "Gåsungene" på Piletreet, rett utenfor kjøkkenvinduet mitt!
Disse plukket jeg inn for to dager siden, og slik ser de ut nå!  Veldig koselig!
      Piletreet har de fineste Gåsungene, syns jeg,- mye finere en på Selja!


Dette bildet er tatt igjennom kjøkkenvinduet mitt , Påska 2008!

Utrolig koselig!










"Gåsungene" blir veldig store før de begynner å få det gule "støvet" på seg, - så i god tid før det skjer, heller jeg av alt vannet!  Da tørker de, og jeg kan ha de i årevis, akkurat slik!

Siden det ikke er alle som er så heldig å ha et slikt tre i hagen, så har jeg gitt bort masse slike greiner, som kan taes frem igjen år etter år!

1 kommentar:

  1. Setter pris på at du maner fram våren til vi kommer! Vi har hatt sammenhengende snø siden 18.desember tror jeg- har vært kjempefint, godt å slippe alt regnet men nå er jeg klar for VÅR!!
    Tror jeg må få en stikling av det piletreet ditt.... utrolig fine gåsunger!

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!