søndag 2. september 2012

Stormens herjinger

 Den første lille høststormen har vært på besøk...

 Og om den ikke var så voldsom, så greide den likevel å gjøre litt ugagn!

 Den lille Petuniaen på sykkelen ble helt ødelagt...

 Og Klematisen som er i full gang med å blomstre igjen,
 ble regelrett revet av veggen!
Paddeflat låg den da jeg kom ut morgenen etter....

Men ved hjelp av hammer og store spikere, er den nå på plass igjen!

******
Her ved veggen ser dere hvor jeg til neste vår/ sommer skal lage et nytt rosebed.
Har sprayet med Rundorp....hele området... og prøver å få bort mest mulig ugress!
Og så må jeg nok legge "duk" der.
Jaja, planer er jeg god på.... ikke alt blir realisert,
 - men dette er såpass greit at det ordner seg nok!

Nå til natta er det igjen meldt stiv kuling.....

6 kommentarer:

  1. Æsj,ikke moro når stormen ødelegger rundt huset.Men vi får vel bare finne oss i det,høsten er desverre i anmarsj!Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Vi hadde sne i fjellene(borte nå)og frost, dere hadde storm.
    Noe må vi slite med, uansett hvor vi bor.
    Lykke til med "Nattens dronning"!
    Og husk, hvis den vokser for voldsomt, er det bare å kutte vekk noe.
    Det kan jo bli til nye stiklinger.
    Uansett hvilken plantedel du setter i vann, så får den røtter!
    Ja, bare du har rett side ned, altså!
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Hej Inger Grethe
    Det er ikke rart med stormskader.....endnu har vi ikke haft storm i Danmark.
    Ønsker dig en god dag / god ny uge.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  4. Det var svært! Må visst få opp båtene før jo heller:-)
    Ønsker deg en fin, ny uke med rolig og flott høstvær!:-)

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  5. Det er så ergelig når det som blomstrer utomhus, blir lagt skinflatt av vind og vær. Her har vi et fenomen jeg kaller "lupin - kuling", for det slår ikke feil: hvert år når lupinene står så fint i blomst, kommer uværsnatta som legger dem flatt bortover plenen...

    SvarSlett
  6. Naturens krefter, godt den ikke hadde klart å gjøre større ugang.
    Bildene er fra hjemmet til faren min som er 84 år, der er det en herlig blanding av gammelt og fargerike rom.

    ønsker deg en fortsatt fin uke1

    Klem

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!