lørdag 9. juli 2011

Tur til Hardanger!

Nei nå får det være nok latskap for denne gang!
Skal skjerpe meg....
 Har vært på en koselig "søstre-tur" til Bergen, Norheimsund og Øystese.

Knut Hamsund har visst bodd her også,
... så det er ikke bare på Kjerringøy de "gjør stas" på han!



 Her, - midt i Øystese,  fant jeg et minnesmerke over omkomne fra Roktaforliset!
Først ble jeg veldig forundret, - for dette skjedde på havet rett utenfor der jeg bor,
Men så begynte jeg å lese....
Et lite og koselig sted, Øystese.



 Fra Gullfiskvannet i nærheten av Norheimsund.
Store røde fisker som svømte rundt...
30 - 40 cm.lang.....
Jeg har i alle fall aldri sett noe lignende!
Her holdt vi til!   På Campingen til Sissel m.fam...
Et kjempekoselig sted!


Og her hekles det ruter i alle farger!
Alle vi fire søstrene er veldig glad i håndarbeid, 
så nå koste vi oss virkelig...hehe



  STEINSDALSFOSSEN
 Ut på tur, aldri sur!

 Rart når en kan stå under en foss....

 En koselig "uteplass" vi gikk forbi, på vegen til fossen...

 Frokost i det fri....

 Helt ved Hardanger Feriesenter... 
jeg kunne ikke la være å ta bilde. Utrolig koselig!
 Jølstervatnet i all sin prakt...

 Jeg hadde en "tuslerunde" helt for meg selv i Byrkjelo,...
Og til min forundring fant jeg dette!
TORSHEIMLUNDEN
Hahaha ...ja vi må unne oss en god latter av og til!


3 kommentarer:

  1. For en koselig tur dere har vært på! Artig når dere nesten er på "våre" trakter...i allefall steder vi er flere ganger i året! Jer er på klubb i Øystese flere ganger i året;)

    Kjempekoselig vogn/hytte dere bodde på;)

    Mye artig dere fikk med dere!

    klem fra Turid;)

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  2. Hej Inger Grethe
    Så skønt at se dig på bloggen igen - kunne ikke forstå hvor du var.....?
    Smukke billeder, og hvor skønt med en sådan en tur.
    Ha´en fortsat god sommer.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  3. Hej Inger Grethe
    Jeg har en giveaway på min blog, hvis du har lyst til at deltage.
    Ha´en god onsdag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett

Blir veldig glad om jeg får en kommentar!