Da var det vel på tide med et lite innlegg igjen,
for her skjer det saker og ting, skal jeg si dere!
Første helga i juni gjorde en av tanteguttene mine et sensasjonelt funn
nede ved sjøen her!
Han fant en gullbrakteat og en tynn, sammenbrettet gullplate.
(De tre øverste bildene her, er tatt av Karin)
Baksiden av gullbrakteaten!
Han ble jo temmelig overrasket, og visste knapt hva han skulle tro, stakkar!
Link til funnet i lokalavisen : Gullfunn
Og etterhvert ble han kontaktet av både tv og større aviser....
Men Paul har beina på jorda, og orker ikke så mye oppstyr,....
så det blè med lokalavisen... hehe
Det kom folk fra Trondheim og hentet tingene, - de ville ikke en gang sende de i posten!
Arkeologer er i gang med ettergraving og undersøkelser av større områder,
rett bak den litte idylliske plassen som vi koser oss slik på !
.....
De har med "eget hus", med spiserom og toalett...
Spyling av gjenstander som de finner....
Og ungene følger nøye med!
...og nesten like "sensasjonelt".... jeg er i gang med å male Lillehytta!
Endelig!
(Med to brudd i lillefingeren, går det litt tregt, men .... )









Gubba så spennende! Tenk å finne en sånn skatt i våre dager! Kjempeartig...spennende å se som skjer videre;)
SvarSlettSå fin plass dere har, og lillehytten blir fin!
Sommerhilsen og klem fra meg;)